“Biz Ne Yersek O’yuz”-Gercek Gıda

Ben markettekilerin daha lezzetli olduğunu düşünmüyorum.Gerçek gıda kavramıyla tanışmadan önce de marketteki yiyeceklerden hiç hazzetmezdim. Yemeği dışarıda yemek zorunda kaldığımda yiyecek bir şeyler bulmak benim için genelde sorun olurdu. Bu durumu küçüklüğümden itibaren gerçek gıdalarla beslenmeme bağlıyorum biraz. Küçük bir yerde büyüdüm ve annem ev hanımı. Bu yüzden evde sıcak yemeğimiz olurdu hep ve abur cubur pek alınmazdı. Böyle bir damak alışkanlığından sonra abur cuburlar önüme konulduğunda onları yavan buldum, gereğinden fazla tatlı ve tuzlu geldiler bana. Hiçbir zaman annemin pişirdikleri kadar lezzetli değilllerdi benim için. Aynı durum abim için de geçerliydi ta ki üniversiteye girip de evden ayrılana kadar. Yurt hayatı ile birlikte market gıdaları ve fast food’a alıştı. Damağı bu gıdalara alışınca da bizimkileri beğenmez oldu. Dört kişilik bir aileyiz ve şu an evde abimden başka kola içen, cips, hazır kek ve bisküvi yiyen, pizza sipariş eden birisi yok. Demeye çalıştığım şey şu; hazır gıda endüstrisi tarafından bir ağız tadına alıştırılıyoruz ki bu ağız tadı şeker, tuz, yağ gibi lezzet veren malzemelerden gereğinden fazla içeriyor ve biz bu tada alıştıktan sonra diğer gıdalar bize garip ve lezzetsiz gelebiliyor.
 
 Biz gene daha şanslı sayılabiliriz. Pek çoğumuz hızlı gıda istilasının gerçek gıdaları piyasadan henüz silmediği dönemleri gördük. Bugün tersine bir dönüş yaparak eskiden tükettiğimiz gıdalara dönmek çok zor olmuyor. Ama doğduğundan itibaren bu gıdalarla (gıdasımsılarla demek daha doğru olabilir) büyüyen çocuklar gerçek gıdaları şiddetle reddedebiliyor. Örnek vermek gerekirse Aysun Hanım’dan aldığımız sütü 24 yaşındaki kuzenim müthiş diyerek lıkır lıkır içerken 15 yaşındaki kardeşi ağzına sokmuyor bile. Aynı şey İlhan Bey’den aldığımız Kars peynirleri için de geçerli. Kuzenlerimin birisi sokak sütü ve köy peyniri ile büyüdü, öbürü kutu süt ve paket peynir ile. Daha vahim olan bir durum daha var bence. Benim bu konulara bu kadar merak sarıp sonrasında Pembe Domates Ağı, Fikir Sahibi Damaklar ve Slow Food Gençlik Gıda Hareketi’ne dahil olmamın çıkış sebebi, gıda ile ilgili mevcut durumun çocukluğumdaki durumdakinden çok farklı olması ve bunun bende yarattığı huzursuzluğun beni araştırmaya sevk etmesiydi. Ben gerçek gıdayı aradım çünkü onun ne olduğunu biliyordum. Fakat gerçek gıdayı bilmemiş bir çocuk büyüdüğünde onu aramayacaktır büyük ihtimalle. Birileri ona bunu gösterdiğinde de beğenmeyecek ve peşinden kovalamayacaktır maalesef.
Tuğba
 

 

 

Bir Cevap Yazın

