“Biz Ne yersek O’yuz”- Süpermarkette bir gün

Nerden başlamalı bilmiyorum açıkcası. Bu gün ailemle beraber yeni açılan bir süpermarkete gittik daha ucuz diye, aylık alışverişimizi yapmak için.İnsanları gözlemledim,  standlardaki sözde yiyeceklere baktım.Kendimi gıda satan bir yerden çok bir hediyelik eşya mağzasında gibi hissetım.Yapay hediyelık gidalar.
Sahi ben ne yiyecektim şimdi.Balık alacak  para yok sıimdi.Ton balığı alsam desem, kim bilir ton  balığının rengi açılsın diye içine neler koyuyorlar dedım.Sebzeler cok kötü görünüyor..Sütlere baktım peynırlere baktım, haliyle fiyatlara da.Büyük kırmızı harflerle yazılan  promosyon yazılarına da.. Tüket tüket diye bağırıyordu o kırmızı renk sanki bize. Bir curcuna etraf ..
Bşr genç ailesinin beslenme şeklini ne kadar degiştırebilir ? Üstünde dusundum gercekten ve once kendı  aılesınden kendı sofrasından baslamalı dıye karar verdım. Gdo’ya hayır yerıne gıda da farkındalıga evet demek  istiyorum.Hayırlı cumlelerı sevmıyorum.Gıda da farkındalık  cumlesının durumun sadece gdo boyutundan ibaret olmadıgımı  bildigimden, daha kapsamlı bir cumle oldugunu dusunuyorum.  Oyuzden sevgili arkadaslar hep beraber gercekte ne yedigimizin ya  da ne yedirtirilmeye calısıldıgının farkında olalım.  ıyı ,adıl,temiz gıdayı talep edelım.bız talep ettıkce ve  yılmadan talep ettıkce enınde sonunda onlarda talep > ettıgımızı bıze vermek zorundalar.
Ucuz diye almadan once bu nıye by kadar ucuz kı dıye dusunelım 
fırsat buldukca bir pazar havası alalım marketlerın soguk  gırılerınden uzakta . 

 Yerel malzemenın ne demek oldugunu kesfedelım  mevsımsel urun kullanarak her yenı mevsımın meyvesını sebzesını heyacanla beklıyelım 

ve bence en onemlısı aılemızle bırlıkte sofrada oturup beraber  yemek yemege ozen gosterelım.Aılemız yanımızda degılse  arakadaslarımızla sevdıklerımızle sofraya oturalım.Yemegı  yerken yemekten keyıf almayı, yemegı bır keyıf solenıne  donusturmeyı de unutmayalım.Sofra sadece karın doyurma  objesınden cok daha anlamlı manalar tasıyor icinde.  Bunları dusunelım. 

 Biz GGHciler yasıtlarımız ıcın ne yapabılırız dusunelım  onlar ne yapabılır dusunelım.. 

 İşin politik boyutundan, ekonomık boyutundan ,osundan busundan  bahsetmek ayrı bir hikaye, ayrı bır mail ister bence.  

 Gelın hep beraber ustunde konusalım bunalrın ,gercek gıdanın  farkına varalım, gercek gıdayı talep edelim…

 

ceylan

 

 

 

Bir Cevap Yazın

