Kastamonu Pazarı’nın ardından

Geçen hafta GGH olarak Kastamonu Pazarına gittik.Ertesi  gün sıcağı sıcağına bize paylaşımlarını anlatan İlknur’a bırakıyorum sözü..

“Haftanın tüm yorgunluğuna rağmen inatla erkenden kalktım ve iki yıl önce adını duyduğum Kastamonu Pazarı’na doğru hevesle yola çıktım. İlk Deniz ve ben vardık pazarın başına. Buluşma saatinden önce orada olduğumuz için birşey almadan kolaçan ettik pazarı, sonra Özge geldi birkaç dakika sonra herbir köşeden sahneye çıkarcasına aynı anda Ceylan,Yelina,Evrim,Tuba geldi:))
Merakla inceledik, tadına baktık birçok şeyin. Minik bir pazar Kastamonu Pazarı. Osmanlı döneminden beri İnebolu’dan ctesi gecesi yola çıkıp hava daha aydınlanmadan tezgahlarını açar, satışlarını yapar sonra ortak kiraladıkları kamyonlarla geri dönerlermiş. Neler yok ki pazarda; taze sebzeler, otlar, kuru bakliyatlar, çökelek, süzme yoğurt çeşitleri, ev yapımı pekmez, tarhana, çeşit çeşit ekmek, kestane, ceviz ve tabii ki Kastamonu sarımsağı dikkat edin şu zamanlarda Çin sarımsakları geziyor ortalıkta. Gözüme kestirmişken pazar fileme attım bir bağ:)) Özge peynir çeşitlerinden, Deniz babasına kabak tatlısı yapacağı için güzelce dilimlenmiş kabaklardan, biraz önden giden diğer arkadaşlar da koca bir pazar arbasını doldurarak alışverişimizi sonlandırdık.

Ceylan pazarda Leyla Hn’la karşılaştı,geçen hafta Trakya mutfağıyla ilgili buluşmanın gerçekleştiği Fıccın’ın sahibi ve aşcısı, bizi kahvaltıya davet etti dükkanına. Evrim’in arabasına doluşup soluğu Taksim’de aldık:) Nasıl güzel bir kahvaltı yaptık anlatamam, o kısmı diğer arkadaşlara devrediyorum:)) Fotoğraflar Özge’de.

Eve gelirgelmez aldıklarımı yakınlarımla paylaştım ve pazardan sözettim merak etsinler uğrasınlar diye. Vaktiniz varsa sizlerde uğrayın derim. Ulaşım bilgilerini önceki maillerde yazmıştı arkadaşlar ama burada da tekrar edeyim, cevahirin önündeki duraktan 77 ya da 77A otobüsüne biniyorsunuz yaklaşık 15dk sonra piyalepaşa durağındasınız inin ve 3 dk kadar yürüyün pazardasınız işte:)

Bir pazar günü erkenden kalkıp yola düşün fazla para harcamanıza gerek kalmadan lezzetli şeyler alın ve sevdiklerinize güzel bir kahvaltı hazırlayın, siz de onlar da memnun kalacaksınız emin olun:))) ”

İlknur

Sahiden İlknur ne şahane kahvaltıydı öyle..Sevgili Leyla Hanım hemen ardımızdan gelip elinde torbalarla içeri girdi dükkandan.Sonra pazardan alınan taze otlar,pekmezler ve peynirlerle dolu tabakların ardı arkası kesilmez oldu.Hele hele o bebek havuçlar hepimizin bünyesine iyi geldi yanında da bol bol sıcak çay.

İnsanın kendi elleriyle gidip üreticisiyle sohbet  edip, iletisim kurarak aldığı gerçek gıdaları gene dostlarıyla pazar yorgunluğu üstüne bir sofrada hep beraber paylaşmanın zevkine vardık gene.

Leyla Hanım’a da söz verdik bir daha ki pazar kahvaltısı bizden 😉